woensdag 14 februari 2018

motto 2018

















Daar hoef ik eigenlijk niets bij te vertellen, behalve dan dat het misschien een beetje laat is...
14 februari.... voor een motto voor het nieuwe jaar.

En daar is mijn verweer dan op....

Dat is wel zo, maar ( mijn beroemde maar...)
deze kaart heb ik begin december in Munchen,
na een geweldige middag met Pieter en Seppe,
in een van de kaartenwinkeltjes in de studentenbuurt aldaar gevonden.
Ik was van plan hem naar iemand als kerstkaart te sturen, maar deze bleef op het richeltje bij mijn dagelijkse kaarsjes en verse bloem staan.
En ieder dag sindsdien kijk ik ernaar.
En zeg ik tegen mezelf :
"Ja ook vandaag is de perfecte dag om er een blij feest van te maken."

En soms :
"Wat kan ik doen om er een vrolijke dag van te maken.
Wat kan vandaag beter maken.
Wat kan ik zelf doen of niet doen.
Hoe kan ik mijn eigen beste vriendin zijn"

Het is een fijn motto om te hebben.
Het zet me aan tot zon moedig gedrag.

Welke gedachten kan ik laten varen? Wat kan ik vandaag opruimen en loslaten?

Geen opmerkingen: