zondag 28 augustus 2016

het einde van de vakantie

























De vakantie is voorbij.
Dat was hij eigenlijk een week geleden al, want toen begon het gewone leven zich weer aan mij op te dringen, maar... ik heb het nog even kunnen terugdringen.
Het hielp dat het zulk prachtig zomerweer was.
Dus nog even gezwommen, gespeeld, terrasjes gezeten en gewandeld....

Maar nu dus weer even serieus.
Ook leuk.
Wat doe ik ook al weer?
En waar was ik zo'n acht weken geleden mee bezig?

De tekst van het persbericht voor Pulchri is nagenoeg af.
Plaatjes zijn bepaald.
Hard aan het nadenken en kijken over en naar lijsten.
Is wel een dingetje.
Ga ik het helemaal anders doen. Of is wat ik altijd al had eigenlijk het beste voor mijn werken?
Ga ik allemaal verschillende lijsten doen? Ook voor de grote tekeningen? En de gelijkheid in kleur van de lijst doen? Of wordt het dan echt een ratjetoe?
Keuzes......
Toch fijn als ik bij dit moment blijf en geconcentreerd op die ene vraag, dat het antwoord er eigenlijk al is en voort stroomt uit het werk zelf.
Is iets bijzonders om te merken.
Ik weet wat ik doe. Ik weet waar ik heen wil. Ik bewandel de juiste weg voor mij. Ik zit op de juiste weg.
Zo fijn om dat te bemerken, na eindeloos op een rotonde te hebben rondgedoold.

Geen opmerkingen: