dinsdag 17 november 2015

versie twee van geluk

























Er bestaan soms verschillende versies waarheid.
Het ligt eraan vanuit welke hoek je iets bekijkt.

Soms lijkt iets weg te zijn, wat toch niet weg blijkt te zijn.
Zo leven zo bloggen.....
dus hier mijn eerdere versie van de blog " geluk is zo gewoon", die ik dacht kwijt te zijn..... gewoon voor de fun!

"Laat je geluk niet van anderen afhangen. Maak jezelf gelukkig..."

Nou mevrouw de Psycholoog... dat is een waarheid als een koe.
Maar in ongelukkige tijden hangt mijn gelukkige of ongelukkige gevoel toch bijna altijd samen met wat die ander(en) wel of niet doen.

 En ja Mevrouw de Psycholoog dat komt door mijn verwachtingen van hem/haar/ hen.
Maar hoe dat te veranderen????
O u zegt: " Neem een hobby..... ga  Netflix series kijken ....
Houd jezelf in ieder geval bezig!!!!
O... oke.

Ik wil een nieuwe winterjas. Dus ik ga er eentje maken ( hobby)
Ik vind weer een nieuwe serie afleveringen van "Floortje ",
waar ik echt bij weg kan dromen ( uitzending gemist is mijn versie van Netflix)
Ik kijk documentaires over gezinnen waar iemand ongeneeslijk ziek is of waar mensen zich nog naarder voelen dan dat ik me voel ( mijn manier van relativeren).
Ik neem weer mijn kalmte pilletjes in ( passiflora)
Ik ga weer een beetje mediteren ( is bij mij niet meer dan proberen stil te zitten en in en uit te ademen)

En op een dag is er dan weer stilte in mijn hoofd. Ik voel me weer mezelf.
En alles is niet meer zo erg als de dag ervoor.
Zomaar... op eens.

Geen opmerkingen: