vrijdag 21 maart 2014

over liefde

























Op advies van Maya een mooi boek aan het lezen van Bridget Asher getiteld 'Liefde is lavendel blauw'.
Een heerlijk feel good verhaal met af en toe prachtige one-liners.
Zoals deze:
"... Ze zeggen dat het een geschenk is als iemand van je houdt, maar ik zie het anders. Het mooiste geschenk is juist als jij iemand hebt om van te houden...... Iemand liefhebben is het allermooiste...."
En deze:
".... Het voelt alsof ik in een delirium ben en alle scherpe randjes verdwijnen en alleen jij blijft over. Jij bent de ether en alle elementen in de kamer vallen uiteen en lossen op, tot ik oog in oog sta met ware liefde, met liefde voor jou. Ik kan nauwelijks geloven dat ik jou gevonden heb, en jij mij..... Het is een wonder....."
En " Liefde is eindeloos. Rouwen kan aanleiding zijn tot liefde. Liefde kan leiden tot rouw. Rouwen is een omgekeerde liefdesgeschiedenis en in elke liefdesgeschiedenis zitten veel liefdes verborgen. Als een sneeuwbol..."
En om af te sluiten een gedachte van mijzelf:
".... het leven is mooi.."

1 opmerking:

Anoniem zei

Wat fijn om te zien dat jij ook zo van dit mooie boek geniet. Zo te zien geeft het jou bergen met inspiratie!!
Ik verlangde hierna nog meer naar een reisje naar La douce france.

Misschien dat we ooit een keer samen een autotripje hierheen kunnen maken. Oulala!!

Liefs,

Maya