zondag 29 december 2013

op de valreep



















Ik ben lui aan het worden wat betreft mijn eigen blogs schrijven. Misschien niet echt lui... meer dat ik me niet meer zo vrij voel om precies te schrijven wat er in me omgaat. Ik censureer. En dat maakt dat ik eigenlijk niets te zeggen heb.

Ik ben geschrokken hoe mijn eigen woorden en gedachten en gevoelens van vandaag, hier opgeschreven over een jaar zomaar kunnen worden gelezen. Door wie dan ook. En dat die woorden dan zo in een ander licht staan, zijn komen te staan of kunnen worden gezet.
Woorden die uit zijn context worden gehaald.... o wat kan ik daar boos om worden. Machteloos Want ja.... ik heb dat letterlijk zo geschreven... maar ik bedoelde er zoiets anders mee...

Bovendien gaat deze blog van mij eerst en boven alles over mij, wat ik meemaakt, denk, lees, hoor, voel etc en hoe dat zich vertaalt naar mijn tekeningen. En daar ligt de crux...
Ik heb niet meer getekend sinds... September? Augustus? Met uitzondering van twee keer een maandag, maar dat telt niet echt.
Raar.... Ik heb het niet eens echt gemist. Er was zoveel anders... nieuws.
Schrijven, inwerken voor YSL, werken voor geld, me zorgen maken over mijn financieen. Zoveel ballen in de lucht te houden. Het voelde als een opluchting om mijn tekeningen even te laten rusten. Maar nu de financieen weer in rustig stromend water  zijn gekomen, wil ik weer. Een week alleen maar mijn hoofd op mijn eigen werk zetten... O wat heerlijk. Ik verheug me er nu al op.

Geen opmerkingen: