woensdag 4 juli 2012

in mijn puber kamer


Mijn tijd van terug -naar -vroeger zit er weer bijna op. Nog een paar daagjes en paps en mams komen weer thuis na een welverdiende vakantie en ik mag weer terug naar het Haagie.
Bijzondere tijd weer ieder jaar... Die weken dat ik in het huis woon waar ik ben opgegroeid.
Ieder jaar weer is het een tijd van grote schoonmaak. Van alles laten stromen wat oud is en niet meer nodig... gedachten, pijn, verdriet, herinneringen, patronen, mensen... en laat maar lossssss wordt dan mijn slogan.
Veel eten, veel in de tuin zitten, veel lezen en dit jaar ook best wat tekenen aan de eettafel, poppetjes knutselen en yoga.
Het is soms goed om geconfronteerd te worden met vroeger en geen andere weg te kunnen dan er recht doorheen. Het is ook fijn om m'n zusje even weer zo dichtbij te voelen. Te weten dat in alles wat ik heb meegemaakt ik niet alleen sta.
Dit jaar was ik weer even zeven en vond ik dat ik mijn zusje had te beschermen en dat ik dus gefaald had toen dit me niet lukte en dat ik dus niemand kan beschermen en dat ik dat dus ook maar helemaal niet meer moet proberen en dat het dus maar beter is om niemand dichtbij te laten, van niemand echt te houden, want dan wil je ze niet beschermen.... Grote stappen... snel thuis... op z'n zachtst...
Heel verdrietig om achter te komen.
Vooral omdat je als kind dat uberhaupt niet kon.
Ik en onmogelijke wensen.... komt me bekend voor.....
Maar wat hou ik ongelooflijk veel van dat zusje van mij!
ik voel me oud

op mijn vroegere zolderkamertje


Geen opmerkingen: