woensdag 15 februari 2012

als niets persoonlijk is....

Als niets persoonlijk is, wordt het leven veel lichter.
Als niets persoonlijk is, wordt het leven veel leger.
Als niets persoonlijk is, wordt het leven veel alleen-er.

Ik denk dat als je niets persoonlijk neemt, niet je succes, niet je verlies, niet je uiterlijk, niet je innerlijk, niet je gedachten, niet je daden, ik denk dat je dan angstaanjagend dichtbij de essentie van HET zit.
Het spel is dan uit.
Ik denk dat 'je iets persoonlijk aantrekken' menselijk is en dat het in ons hoofd het idee van verbinding geeft.
Stel dat ik me niets meer persoonlijk aantrek, dan is het feit dat iemand mij niet meer wil zien, enkel dat feit. Het betekent geen afwijzing, het betekent niets voor mij. Ik kan misschien enkel iemand wel of niet missen.
Het maakt dat er veel meer ruimte en vrijheid ontstaat.
Contact en verbinding ligt dan alleen bij mij. Alles ligt bij mij

En toch.... toch mist er dan iets voor mij. Er ontbreekt een ontzettend belangrijke schakel, die het leven zo spannend en interessant maakt en ik kan er maar niet de vinger leggen.

Geen opmerkingen: