donderdag 24 november 2011

nieuw thema

Er is een nieuw thema in mijn leven.
En wel God en Jezus. Geen grapje!
De afgelopen maand heb ik nu al drie boeken uit de bieb gekozen, die alle drie heel erg into the God waren. En, neen, ik heb ze niet ongelezen terug gebracht. Ik heb ze heel keurig gelezen en zelfs gedacht: " mmm, best interessant".
Ik vond 't boeiend om over iets te lezen wat eigenlijk geen thema is voor mij en m'n gedachten te voelen verschuiven, alsof er ergens ruimte kwam, wat me daarvoor alleen maar irriteerde. Nu kwam er een soort 'stel dat' voor in de plaats.
Ik kan het nog niet echt goed benoemen.
Het laatste boek was geen roman, maar een soort autobiografisch spiritueel avontuur van een vrouw in amerika. Haar zoektocht en thuiskomst. Haar geloof in God is meer een geloof in eenheid en goedheid van de mens. Het maakt niet uit welk spiritueel pad je loopt, uiteindelijk leiden al die paden naar het zelfde. Of je nu gelooft in 'De kracht van het Nu" of ik de Koran of je voelt meer affectie met het Boedisme het gaat erom....
tja voor mij gaat het erom dat je geinspireert blijft om goed te doen, om ruim te blijven en niet te blijven hangen in kleine, menselijke grieven en pijntjes. Dat je je kleine ego leert loslaten. Vertrouwen hebben dat wat gebeurd goed is. Dat het altijd goed komt. Dat er genoeg is en zal zijn en zal komen. Dat de wereld niet je vijand is maar je vriend en dat alles samenspant om je te laten komen waar je moet komen.
Dat je moet blijven luisteren en voelen en kijken naar de signalen, wat de volgende stap is. Dat het leven enkel vreugde is en licht en dat je daar ieder moment voor kan kiezen. Dat er altijd hulp en steun is. Dat je nooit alleen bent.

Geen opmerkingen: