zondag 11 september 2011

een troost... een antwoord

Gelezen in Kon je me maar zien, een roman van Cecelia Ahern:
"...de meeste meteoren in een meteoren zwerm zijn parallel aan elkaar. Het lijkt of ze uit hetzelfde punt aan de hemel komen, de radiant, en vanaf dat punt reizen ze in allerlei richtingen"
....
"sterren zijn net mensen. Alleen omdat het lijkt alsof ze uit hetzelfde punt komen betekent niet dat ze dat ook echt doen. Het is gezichtsbedrog, veroorzaakt door de afstand"
....
"Het is de aard van elk wezen om in verschillende richtingen te reizen."
.....
"Het leven bestaat uit ontmoetingen en afscheid nemen..."
En een laatste:
" Het maakt niet uit waar ter wereld je je bevindt, want het gaat erom waar je hierboven bent...
Het gaat om de andere wereld, die ik bewoon. De wereld van dromen, hoop, verbeelding en herinnering. Hierboven ben ik gelukkig en daarom ben ik hier gelukkig."

En dan voor even is het leven, mijn leven, gewoon goed...

Geen opmerkingen: