zondag 10 juli 2011

nog even...

Zo naar Amsterdam voor de een na laatste nightshoot.
Voel me vandaag een beetje zweverig, maar extra wortels de aarde in laten groeien met m'n "ochtend" meditatie...
Is raar, dat zelfs als je voldoende uren slaapt na een nacht werken, dat dat toch niet echt helpt.
Ach, ook vannacht gaat weer vanzelf voorbij.
Heb net zo'n chick-lit gelezen, staat me er toch een prachtige zin op de laatste bladzijde, namelijk

"We bouwen te veel muren en te weinig bruggen"
van Isaac Newton.

Dit gaat voor de komende tijd mijn mantra worden... bruggen bouwen....

Verder nu bezig in een heel mooi boek van Ann Brashares " Herinner mij".
Het gaat over een man die al zijn vorige levens nog kan herinneren en al zijn wijsheid en geleerde dingen mee kan nemen naar zijn volgende levens. Eigenlijk gaat het over een liefde door al die levens heen die niet echt van de grond komt, maar ik vind vooral de wijsheden over zielen, doodgaan en meerdere levens interessant. Ik heb al heel wat ezelsoren in het boek gemaakt.

Een oortje om mee af te sluiten

.... Wat herkennen we precies?
 De ziel is een raadselachtig iets.
Ik kan je wel vertellen dat wat mij betreft de ziel zich toont in ons gezicht en ons lichaam.
Bestudeer het gezicht van 1 persoon in het bijzonder.
Vraag je af wat je over deze persoon weet en als je jezelf openstelt zul je ontdekken dat dat nog heel veel is.
We schermen ons van nature af van de mensen om ons heen, dus wees gewaarschuwd.
Je kunt er erg geprikkeld door worden en je slecht op je gemak voelen als je goed kijkt. In ons leven vereenvoudigen we alles, dus als je je schild laat zakken, is de complexiteit uiterst verwarrend.....

Geen opmerkingen: